Ειδοποιητήριο εμμίσθου δικηγόρου


Σήμερα αναρτήθηκαν τα περισσότερα ειδοποιητήρια των εμμίσθων δικηγόρων και ευτυχώς από ότι φαίνεται τα περισσότερα είναι σωστά.

Είμαστε περήφανοι που με τη συνεχή παρουσία μας και την τεκμηριωμένη άποψή μας, πετύχαμε να διορθωθούν τα όποια αρχικά λάθη.

Το ότι εφαρμόζονται οι εκπτώσεις του άρθρου 98 και σε μας (για το ελεύθερο επάγγελμα) και το ότι δεν εφαρμόζεται το κατώτατο πλαφόν (των 7.033 ευρώ ετησίως) είναι επιτυχία  της ΕΕΔ και μόνον. 

Τι προσέχουμε: 
1. Να είναι σωστά τα στοιχεία μας ΑΜΚΑ και ΑΦΜ (πάνω και αριστερά).
2. Τη διεύθυνση μπορούμε να ζητήσουμε ανά πάσα στιγμή να αλλαχτεί στο Ταμείο. 
3. Να αναγράφεται πάνω δεξιά η ιδιότητα του μισθωτού - παράλληλα αυτοαπασχολούμενου
(Αυτό μας απαλλάσσει από την εισφορά ΟΑΕΔ και το κατώτατο πλαφόν, ενώ συνυπολογίζει στο ΚΦΑ όλες τις δραστηριότητες για το ανώτατο πλαφόν).
4. Τσεκάρουμε αν τα ετήσια ποσά (επιχειρηματικής και μισθωτών) συμπίπτουν με αυτά της δήλωσης του 2015.
5. Κοιτάμε αν έχουν συνυπολογιστεί οι μειώσεις (Γραμμάτια, άρθρο 98, μητρότητα κλπ.).

Τι απουσιάζει? Η εισφορά επικούρησης (7%) και η εισφορά πρόνοιας για δικηγόρους Αθηνών (4% για νέους ασφαλισμένους και πάγιο ποσό για τους παλαιούς). Αν και ετοιμάζεται τροπολογία για εξομοίωση όλων στο 4%. Αυτό σημαίνει ότι στο επόμενο ειδοποιητήριο θα προστεθεί (11+11%), αν είναι έτοιμος ο ΕΦΚΑ, ή στο μεθεπόμενο που θα προστεθεί (3Χ11%). 

Αν όλα είναι οκ, πηγαίνουμε στην Τράπεζα ή στο Ταχυδρομείο και το πληρώνουμε. Ή με internet banking, όπου επιλέγουμε πληρωμή εισφορών ΕΦΚΑ (και όχι όπως κάποια συνάδελφος μου είπε ΤΑΝ ή ΤΥΔΑ), χρησιμοποιώντας τον ΚΩΔΙΚΟ ΕΝΤΟΛΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ στο κάτω μέρος του ειδοποιητηρίου.

* Σε περίπτωση λαθών, κάνουμε την ένσταση, σύμφωνα με το υπόδειγμα ή επικοινωνούμε με την ΕΕΔ για περαιτέρω οδηγίες.
** Δεν πληρώνουμε ποτέ εισφορά επομένου μήνα (Φεβρουαρίου στην προκείμενη περίπτωση) γιατί δεν έχουν αφαιρεθεί τα γραμμάτια.

Σχόλια

  1. Καλημέρα
    Εμένα αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο και είναι μηδενικό και για το μήνα Ιανουάριο και για το μήνα Φεβρουάριο 2017. Πράγματι το ΚΦΑ μου το 2015 προήλθε μόνο από μισθωτές υπηρεσίες ενώ δήλωσα ζημία από ελευθέριο επάγγελμα. Όμως η σύμβασή μου έληξε τέλος Δεκέμβρη 2016 και ακόμα δεν έχω υπογράψει τη σύμβαση με το νέο μου εργοδότη με αποτέλεσμα να είμαι άμισθη για τον Γενάρη και Φλεβάρη του 2017 χωρίς βέβαια να έχω κόψει καμμία ΑΠΥ αυτούε τους δύο μήνες. Φοβάμαι ότι το ειδοποιητήριο είναι λάθος. Τί γίνεται και τι πρέπει να κάνω σε αυτή την περίπτωση φοβούμενη αναδρομική χρεώσή μου στο μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ορθόν είναι να ενημερώσετε τον εφκα. Δηλαδή να κάνετε ένσταση - διόρθωση ότι δεν είστε αυτούς τους μήνες έμμισθη.

      Διαγραφή
    2. Γιούλα Αμοιρόγλου11 Μαρτίου 2017 στις 1:26 π.μ.

      Είμαι ακριβώς ίδια περίπτωση με την συνάδελφο - απλώς η σύμβασή μου καταγγέλθηκε τον Μάρτιο 2016 κι έκτοτε δουλεύω κυρίως με την ιδια εταιρεία με τιμολόγιο αλλά και με 2-3 ακόμη εταιρείες. Το ερώτημα είναι αν ο υπολογισμός του ΕΦΚΑ γι αυτές τις περιπτωσεις και με βάση το εισοδημα του 2015 είναι λάθος. Φοβάμαι πως δεν είναι λάθος γιατί ο ΕΦΚΑ δεν έχει (μάλλον) ενημερωθεί για την αλλαγή στην κατάστασή μας, θα ενημερωθεί (τουλάχιστον για μένα) με την υποβολή της δήλωσης 2016 (η συνάδελφος θα δηλώσει έμμισθη ολόκληρο το 2016 και μόνο απ' τη δήλωση τυχόν εισοδήματος από αποζημίωση θα γίνει ορατή η παύση της σχέσης). Οπότε να κάνει ένσταση για να πει ότι ο ΕΦΚΑ κάνει λάθος - σε τι? με την ίδια λογική θα έπρεπε να κάνει ενσταση αυτός που το 2016 είχε μικρότερη ή μεγαλύτερη αντιμισθία... όταν έρθει το 2ο 6μηνο του 2017 ο ΕΦΚΑ θα διορθώσει αυτά τα λάθη, λογικά... γιατί να το κάνει από τώρα η συνάδελφος? Πολύ περισσότερο που έχει την προοπτική της εκ νέου έμμισθης...

      Διαγραφή
  2. ΚΑΛΗΜΈΡΑ
    Έχω το ίδιο πρόβλημα με τον συνάδελφο/συνάδελφο ανωτέρω. Έχω ζημία για το 2015 από την επαγγελματική δραστηριότητα και εισοδημα από σύμβαση παγίας αντιμισθίας. Ο ΕΦΚΑ μου είναι μηδενικός για Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2017. Μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος;;;
    Είχα κάνει συμφωνία με την εταιρεία τα 2 τελευταία χρόνια για πληρωμη όλων των ασφαλιστικών εισφορών. Τι θα πληρώνει τώρα η εταιρεία;
    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσείς διακόψατε την έμμισθη? Αν όχι, σωστά είναι μηδενικό. Εφ'όσον συμφωνείτε με την εταιρεία να συνεχίσει τα 3/3 δεν υπάρχει πρόβλημα. Τεχνικά, αν δεν υπάρχει πρόβλεψη στην απδ, θα πρέπει να έχετε αύξηση της αντιμισθίας.

      Διαγραφή
  3. καλησπέρα.έχω καταθέσει από την προηγούμενη εβδομάδα αντίγραφο της σύμβασης πάγιας αντιμισθίας στο τάμειο νομικών και ακόμα δεν εχει ενημερωθεί το σύστημα για την αλλαγή με αποτέλεσμα να φαίνεται ακόμα η εγγραφή ως αυτοαπασχολούμενη..ωστόσο δεν μπορώ να επικοινωνήσω με το ταμείο..τι μπορώ να κάνω ώστε να μην εκδοθεί ξανά ειδοποιητηρ΄ριο?σημειωτέον έχω καταθέσει ένσταση..να πληρώνω η όχι?ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν θα πλήρωνα. Ο ΕΦΚΑ λέει πως πρέπει να πληρώνετε, δεν ξέρω όμως πως θα τα πάρετε πίσω.

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα.
    Είμαι έμμισθος από το 2016 και πρωτοκόλλησα τη σύμβασή μου στο Ταμείο Νομικών τον προηγούμενο μήνα. Το ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ, που εκδόθηκε χτες για τους μήνες Ιανουάριο & Φεβρουάριο, παίρνει ως βάση υπολογισμού τις ζημίες του 2015 από το ελεύθερο επάγγελμα και βγάζει περίπου 150 €/μήνα, ενώ, βάσει της έμμισθης, θα έπρεπε να είναι μηδενικό.
    Να προχωρήσω στην πληρωμή; Εάν όχι, είναι απαραίτητη η υποβολή ένστασης ή αναμένω απλώς τη "διόρθωση" με την έκδοση πιστωτικού (όταν περαστούν τα δεδομένα του 2017);
    Επιπλέον, έχουν αφαιρεθεί μόνο τα γραμμάτια που έχω κόψει για τρίτους πελάτες και όχι τα γραμμάτια που έχω κόψει για τον εργοδότη. Είναι αυτό σωστό; Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπωσδήποτε ένσταση. Ως προς τα γραμμάτια σωστό. Για τα υπόλοιπα διαβάστε και ανωτέρω.

      Διαγραφή
  5. Είμαι έμμισθη Δικηγορος αλλα εχω κ δελτίο παροχής υπηρεσιών ! Η εταιρεία στην οποία παρέχω υπηρεσίες καταβάλλει κανονικά τον ΕΦΚΑ απο την έμμισθη εντολή μέσω παρακράτησης απο τις μηνιαίες αποδοχές μου
    Στο σημείωμα του ΕΦΚΑ που αναρτήθηκε εχουν υπολογιστεί εισφορές απο το ελεύθερο επάγγελμα με το φορολογικό έτος 2015 ! Το 2016 το εισόδημα μου απο το ελεύθερο επάγγελμα είναι μονο 47,00 ευρώ σύμφωνα με 1 γραμμάτιο προείσπραξης δικηγορικής αμοιβής για το οποίο έκοψα απόδειξη ενώ για το 2017 δεν σκοπεύω να ασκήσω παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα όποτε θα εχω μηδενικό εισόδημα απο αυτό.
    Η ερώτηση είναι εάν πληρώσω ένα πολυ χαμηλό ποσό έναντι απο αυτό του σημειώματος ΕΦΚΑ όταν θα γίνει σπα υπολογισμός θα αφαιρεθούν τυχόν πρόστιμα μου εχουν επιβληθεί κ δεν αντιστοιχούν σε πραγματική οφειλή ;
    Επισης τυχόν ποσό καταβάλλω που προκύψει με τις διαδοχικούς διαδοχικούς είπα υπολογισμούς πιστωτικό θα μπορώ στο μέλλον να το συμψιφισω με τις εισφορές που υποχρεούμαι απο την έμμισθη ή αυτά χάνονται ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εφόσον το ειδοποιητήριο είναι με βάση το 2015 και είναι σωστό, πρέπει να το πληρώσετε. Σε κάθε άλλη περίπτωση το σύστημα θα σας εμφανίζει ανασφάλιστη. Ο συμψηφισμός θα γίνει το β΄εξάμηνο του 2017, όπου και πάλι θα σας χρωστάει χρήματα ο εφκα. Είναι ο παραλογισμός του συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα σας. Είμαι αποκλειστικά έμμισθη από τέλη Γενάρη του 2015, οπότε και έκανα διακοπή εργασιών. Στο ειδοποιητήριο που αναρτήθηκε με αναφέρει ως μισθωτή και παράλληλα αυτοαπασχολούμενη και χρεώνει 17% για κλάδο σύνταξης και 6,95 κλάδο υγείας ενώ δεν αναφέρει κανένα ποσό στο πεδίο "μισθωτές υπηρεσίες". Δεν θα έπρεπε να είναι μηδενικό λόγω παγίας; Συνεπώς δεν πληρώνω και υποβάλω ένσταση με αντίγραφο της διακοπής εργασιών μου; Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όπως ακριβώς τα λέτε. Ένσταση στον ΤΑΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέβαλα κι εγώ ένσταση για τον ίδιο λόγο (αποκλειστικά έμμισθος με διακοπή εργασιών ελεύθερου επαγγελματία, αλλά παρόλα αυτά βγαίνει ειδοποιητήριο 167 ευρώ) και μου είπαν ότι θα σταλεί για διευθέτηση στο τμήμα αμίσθων του ΤΑΝ. Για να δούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι, δυστυχώς, εκατοντάδες συνάδελφοι έχουμε μείνει στο για να δούμε...

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα σας. Είμαι από τους τυχερούς που το ατομικό ειδοποιητήριο είναι καθόλα σωστό. Όμως ο εργοδότης μου ακόμα αντιμετωπίζει πρόβλημα με την υποβολή ΑΠΔ. Το σύστημα δεν τη δέχεται, τα στοιχεία (ΚΑΔ, δραστηριότητα, ΚΠΚ κλπ) δεν υπάρχουν και σε επικοινωνία με τον ΕΦΚΑ ακάμα δεν ξέρουν τπτ και περιμένουν Εγκύκλιο όπως για τους μηχανικούς. Ξέρετε κάτι για αυτό??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας παραπέμπουν στις καλένδες. Στείλαμε και επιστολή διαμαρτυρίας!

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα σας,
    Είμαι έμμισθη από 1/3/2017 και έχω καταθέσει τη σύμβασή μου και στο ΔΣΑ και στο ΤΑΝ. Ο εργοδότης μου έχει καταθέσει ΑΠΔ παρακρατώντας από το μιθό μου 16,82% ως συμμετοχή μου στον ΕΦΚΑ.
    Μου ήρθε ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ Μαρτίου που με εμφανίζει ως αυτοαπασχολούμενη και μου καταλογίζει ποσό ίσο με αυτό του Ιαν-Φεβρ, οπότε και ήμουν αυτοαπασχολούμενη. Είναι σωστό; Δεν έχω καταλάβει αν τελικα οι έμμισθοι, εφόσον έχουμε ανοιχτά βιβλία αλλά καθόλου εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα επί του παρόντος, πρέπει να πληρώνουμε ΕΦΚΑ πέραν της παρακράτησης από τον εργοδότη.
    Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο έμμισθος δικηγόρος απαλάσσεται από το κατώτατο όριο μηνιαίας εισφοράς, αφού το καλύπτει από την αντιμισθία του. Εφόσον είστε έμμισθη από την 1.3.2017 θα πρέπει για τους πρώτους δύο μήνες να πληρώσετε το ειδοποιήτηριο, το οποίο εφόσον δεν είχατε εισοδήματα το 2015 θα είναι με βάση την ελάχιστη εισφορά καθώς και την εισφορά ΟΑΕΔ (10 ευρώ). Από Μάρτιο του 2017 εξαιρείσθε (ως έμμισθη πλέον) του κατωτάτου ορίου και ως εκ τούτου το ειδοποιητήριό σας πρέπει να είναι μηδενικό. Αν δεν είναι θα πρέπει να κάνετε την σχετική ένσταση-αίτηση διόρθωσης που θα βρείτε στην ΑΠΔ. Ο εργοδότης σας μπορεί να σας κάνει την παρακράτηση και σωστά, όμως δεν νομίζω να έχει υποβάλει ΑΠΔ, αφού ακόμη δεν είναι έτοιμα τα πακέτα κάλυψης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανακοίνωση - Διαμαρτυρία Ένωσης Εμμίσθων Δικηγόρων για την εξαίρεση των εμμίσθων του δημοσίου από τις μισθολογικές προαγωγές

ΣτΕ 1096/2023: Δεκτή αίτησης ακύρωσης Ένωσης Εμμίσθων Δικηγόρων κατά του Υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ

Συνάντηση Ένωσης Εμμίσθων Δικηγόρων με το Διοικητή του e-ΕΦΚΑ κ. Αλέξανδρο Βαρβέρη